Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.
2023/12/08

Japoński folklor w grze Shin Megami Tensei: grając w Personę w rytmach shinto

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Wśród Bogów i Demonów - Podróż Serii Shin Megami Tensei

W świecie wirtualnej rozrywki istnieją tytuły, które wykraczają poza granice zwykłej gry, stając się kulturowym fenomenem. Seria Shin Megami Tensei, znana również jako Persona, jest jednym z takich przykładów. Zrodzona z kreatywności firmy Atlus, Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.japońskiego studia deweloperskiego, seria zadebiutowała na rynku gier w 1987 roku. Jej pierwsza część, zaprezentowana na platformie Famicom, zaskoczyła graczy nietypowym połączeniem elementów RPG z głębokim zanurzeniem w świat japońskiej mitologii i folkloru. Innowacyjne podejście do tematyki i mechaniki gry szybko przyciągnęło uwagę fanów, czyniąc z Persony jedną z bardziej wpływowych serii w historii gier wideo.

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.W miarę rozwoju serii, z każdą kolejną odsłoną Persona zyskiwała coraz szersze grono fanów, nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. Od Persona 2, która wprowadziła bardziej złożone fabuły i postacie, poprzez Persona 3, która zrewolucjonizowała serię dzięki nowym mechanikom jak "Social Links", aż po Persona 4, która wzbogaciła formułę o jeszcze głębsze badanie psychologicznych aspektów postaci. Persona 5, wydana w 2016 roku, stała się prawdziwym hitem, łącząc wyrafinowaną estetykę, przemyślaną narrację i innowacyjną rozgrywkę, dzięki czemu uzyskała uznanie zarówno krytyków, jak i graczy. Wszystkie te elementy, połączone z unikatowym stylem graficznym i muzyką, sprawiły, że Persona stała się nie tylko grą, ale też ważnym elementem współczesnej kultury.

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.

Nie można ignorować wpływu serii Persona na świat mangi i anime. Postacie, historie i motywy z serii zostały zaadaptowane na liczne seriale anime i mangi, zdobywając serca nowej publiczności i umacniając pozycję serii jako ważnego elementu japońskiej popkultury.Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń. Persona stała się mostem łączącym tradycyjne japońskie motywy z nowoczesnym światem gier i anime, tworząc unikalne doświadczenie kulturowe. Przez lata, dzięki swojej głębi i autentyczności, Persona nie tylko przyciągnęła miłośników gier, ale również stała się częścią szerszej dyskusji na temat roli i znaczenia gier wideo jako formy sztuki i medium opowiadania historii.Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.

 

Elementy Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Japońskiego Folkloru i Wierzeń w Serii Persona

Seria gier Persona, rozpoznawalna na całym świecie, jest znana nie tylko ze swojej złożonej fabuły i interesujących postaci, ale także z bogatego wykorzystania elementów japońskiego folkloru i mitologii. Postacie i motywy zaczerpnięte z tradycyjnych japońskich wierzeń są głęboko zakorzenione w tej serii, tworząc niezwykle barwny i kulturowo bogaty świat. Zarówno w Persona 3, 4, jak i 5, twórcy gier umiejętnie adaptują te elementy, tworząc wyjątkowe postacie, które nie tylko urozmaicają rozgrywkę, ale także pozwalają graczom zanurzyć się w fascynującym świecie japońskiej kultury i tradycji.

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Lisek z Inaby (Persona 4)

W Personie 4, lisek z Inaba pełni istotną rolę jako pomocnik i sprzymierzeniec. Spotykany w świątyni Tatsuhime, lisek zaprzyjaźnia się z głównym bohaterem i oferuje swoje usługi w zamian za ema, czyli drewniane tabliczki z życzeniami. Dzięki swoim magicznym zdolnościom, lisek jest w stanie leczyć postacie gracza, co czyni go cennym sojusznikiem. Jest przedstawiony jako bystry i sprytny, co oddaje charakterystykę lisów w japońskim folklorze.

 

Lisy są częstym motywem w japońskim folklorze, gdzie są znane jako kitsune - stworzenia posiadające zdolności przemiany i magiczne moce. Są one również często kojarzone z bóstwem Inari, opiekunem płodności, ryżu, rolnictwa i handlu. W świątyniach Inari często można spotkać posągi lisów, które są uważane za posłańców i służące bóstwu. Wierzy się, że kitsune mają zdolność do zmiany kształtów, często przybierając ludzką postać, co dodaje im tajemniczości i powoduje, że są obiektem fascynacji i szacunku w japońskiej kulturze.

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Lisek z Inaby w Persona 4 jest doskonałym przykładem, jak gra czerpie z bogatego japońskiego folkloru, tworząc unikalne postacie, które wpisują się w narrację gry. Jego zdolność do leczenia i wsparcia gracza odzwierciedla pozytywne aspekty kitsune z mitologii, jako opiekuna i pomocnika. Jednocześnie, jego spryt i inteligencja są echem tradycyjnych opowieści o lisach jako sprytnych i przebiegłych istotach.

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Interakcja z liskiem z Inaba jest jednym z bardziej urokliwych i pamiętnych elementów gry. Jego obecność dodaje do świata Persona 4 głębi kulturowej i uwydatnia znaczenie tradycji i wierzeń w kontekście współczesnej Japonii. Pomaga także zrozumieć, jak głęboko zakorzenione są te wierzenia w japońskim społeczeństwie, jednocześnie dostarczając unikalnego elementu do rozgrywki.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Morgana (Persona 5)

Morgana z Persona 5 przypomina kociego yōkai, postać z japońskich legend, która nawiązuje do opowieści o magicznych, często kapryśnych duchach zwierząt. W japońskiej kulturze, istoty takie jak bakeneko czy nekomata, będące kocimi duchami, odgrywają ważną rolę. Te kocie yōkai są znane z nadprzyrodzonych umiejętności, takich jak przemiana w ludzkie postacie, mowa ludzka i różne magiczne moce, związane z ochroną, przekleństwami, a nawet manipulacją duchową.

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Morgana w Persona 5 jest postacią towarzyszącą, posiadającą liczne cechy charakterystyczne dla kocich yōkai. Jego zdolność do mówienia, wykazywanie ludzkich emocji, a także posiadanie magicznych zdolności, takich jak przemiana, odzwierciedlają tradycyjne cechy tych mitycznych stworzeń. W grze, Morgana jest nie tylko praktycznym pomocnikiem, ale także służy jako kulturowy odnośnik do japońskich wierzeń i tradycji, wprowadzając element tajemniczości i magii, które są głęboko zakorzenione w folklorze Japonii.

 

Jego rola jako przewodnika i nauczyciela dla głównego bohatera nawiązuje do funkcji, jaką mityczne yōkai często pełniły w legendach - jako istoty posiadające mądrość i wiedzę, którą mogły przekazać ludziom. Interakcja z Morganą pozwala graczom lepiej zrozumieć bogactwo i głębię tradycji japońskiego folkloru, a jednocześnie cieszyć się unikalną i pamiętną postacią w świecie gry.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Yukiko Amagi (Persona 4) – Konohana Sakuya

Konohana Sakuya, persona Yukiko Amagi w Persona 4, czerpie z bogatej mitologii shintoistycznej. Konohana Sakuya, znana jako bogini kwiatów, jest jedną z najbardziej znaczących postaci w shintoizmie. Uważana za ducha chroniącego życie i płodność, często przedstawiana jest w otoczeniu kwitnących wiśni, symbolizujących delikatność i przemijającą piękność. W legendach, Sakuya reprezentuje nowe życie i odnowę, co jest kluczowe w japońskiej kulturze, gdzie kwiaty wiśni (sakura) mają symboliczne znaczenie.

 

W Personie 4, Konohana Sakuya jest personą Yukiko Amagi, co odzwierciedla jej osobowość i rozwój w grze. Yukiko, będąca spadkobierczynią tradycyjnego japońskiego zajazdu, jest postacią, która boryka się z presją rodzinnego dziedzictwa i własnymi oczekiwaniami dotyczącymi przyszłości. Jej persona, Konohana Sakuya, symbolizuje ten wewnętrzny konflikt i pragnienie odnalezienia własnej drogi życiowej.

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Persona Konohana Sakuya w grze posiada umiejętności lecznicze i ogniste, co odzwierciedla mitologiczny aspekt ochrony i odnowy. Jej mocne zdolności lecznicze w grze są metaforą ochrony życia i uleczenia ran, zarówno fizycznych, jak i emocjonalnych. Jej związki z ogniem i ciepłem nawiązują do aspektu ciepła domowego ogniska, które Yukiko reprezentuje jako potencjalna przyszła właścicielka zajazdu.

 

IArtykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.nterakcja gracza z Yukiko i jej rozwój jako postaci odzwierciedla głębię, z jaką gra Persona 4 wplata japońską mitologię w swoją narrację. Przez swoją podróż Yukiko uczy się, jak pogodzić tradycję i nowoczesność, co jest ważnym motywem w japońskiej kulturze. Jej persona, Konohana Sakuya, staje się symbolem tej transformacji, łącząc dawne wierzenia z współczesnymi wyzwaniami.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Izanagi (Persona 4)

Izanagi, w Personie 4, jest główną personą protagonisty, reprezentującą jego wewnętrzną siłę i determinację. W grze, Izanagi ma imponujący, bojowy wygląd z elementami tradycyjnej japońskiej zbroi i długim płaszczem, co nawiązuje do jego mitologicznego wizerunku jako potężnego boga. Jako persona, Izanagi dysponuje umiejętnościami związanymi z elektrycznością i ciemnością, symbolizując moc stwórczą i odrodzeniową, która jest kluczowa w procesie odkrywania prawdy przez bohatera.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Amaterasu (Persona 4)

Amaterasu w shintoizmie jest najważniejszą boginią, uosabiającą słońce i wszechświat. Uznawana za przodka cesarskiej rodziny Japonii, jest postacią pełną godności i blasku, stanowiącą centralny punkt japońskiego panteonu bóstw. W legendach, jej znaczenie jako źródła światła i życia jest niezaprzeczalne. W Persona 4, Amaterasu jest przedstawiona jako majestatyczna persona, odzwierciedlająca jej status bogini słońca z jasnymi kolorami i elementami świecącymi. W grze, oferuje mocne umiejętności lecznicze i wsparcia, co koresponduje z jej mitologiczną rolą jako opiekunki i źródła życia. Jej obecność w grze podkreśla tematy oświecenia i duchowego prowadzenia, będące kluczowe w japońskiej kulturze i wierzeniach shinto.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Susano-o (Persona 4)

Susano-o w mitologii japońskiej jest znany jako buntowniczy bóg burz i morza, brat bogini słońca Amaterasu. W legendach, słynie z pokonania potwora Yamata no Orochi i uratowania księżniczki Kushinada, co uwydatnia jego heroiczny i nieokiełzany charakter. W Persona 4, Susano-o jest przedstawiony jako silny wojownik z dzikim wyglądem, nawiązując do jego mitologicznego wizerunku. Jego persona specjalizuje się w umiejętnościach wiatru i fizycznym ataku, odzwierciedlając burzliwą naturę postaci z mitów japońskich.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Take-Mikazuchi (Persona 4)

Take-Mikazuchi w shintoizmie jest uznawany za boga piorunów i wojny. Jego postać wiąże się z legendą o podboju ziem prowincji Izumo oraz jego roli jako opiekuna i obrońcy. W Persona 4, Take-Mikazuchi jest przedstawiony jako postać o piorunującej prezencji, z elementami nawiązującymi do błyskawic. Jego moc w grze, skupiająca się na umiejętnościach elektrycznych i fizycznych atakach, odzwierciedla jego mitologiczną rolę jako potężnego boga burz i wojownika.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Goro Akechi (Persona 5)

Goro Akechi w Persona 5 nawiązuje do historycznej postaci Akechi Mitsuhide, samuraja z okresu Sengoku, co stanowi odniesienie do głębokiej historii Japonii i jej wpływu na współczesne narracje.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Velvet Room (Persona 5)

Velvet Room w Persona 5, choć ma europejski wystrój, to jego koncepcja jest zbliżona do japońskich idei o przeznaczeniu i determinizmie. Jego mieszkańcy i ich role odzwierciedlają shintoistyczne i buddyjskie pojęcia losu.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Full Moon Operations (Persona 3)

W Persona 3, operacje przy pełni księżyca mają związek z tradycyjnymi japońskimi wierzeniami dotyczącymi księżyca, który często jest postrzegany jako źródło mocy i mistycyzmu.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Nekomata (Persona 3)

Nekomata, pojawiająca się jako persona w Persona 3, jest bezpośrednio związana z japońskimi legendami o kocich yōkai, które potrafią przemieniać się w ludzi i posiadają magiczne moce.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Chie Satonaka (Persona 4) – Tomoe Gozen

Persona Chie Satonaka, Tomoe Gozen, nawiązuje do słynnej żeńskiej wojowniczki samuraja z japońskiej historii, co jest odzwierciedleniem jej bojowego ducha.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Yusuke Kitagawa (Persona 5) – Goemon

Persona Yusuke Kitagawa, Goemon, jest inspirowana legendarną postacią Ishikawa Goemona, japońskiego "Robin Hooda", co odzwierciedla jego poczucie sprawiedliwości.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.

 

Naoto Shirogane (Persona 4) – Yamato Takeru

Persona Naoto Shirogane, Yamato Takeru, jest oparta na legendarnym japońskim bohaterze, znanym z odwagi i sprytu. Jego historia odzwierciedla typowe dla japońskiego folkloru motywy honoru, odwagi i przebiegłości.

 

 

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Teddie (Persona 4) – Kintoki-Douji

eddie, postać w Persona 4, w swojej ludzkiej formie nawiązuje do Kintaro, znanego jako Kintoki-Douji, popularnej postaci w japońskich opowieściach ludowych, odznaczającej się nadludzką siłą i bohaterstwem.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Okuninushi (Persona 4)

W mitologii shinto, Okuninushi jest bogiem medycyny i magii, znanym z swojej mądrości i zdolności do uzdrawiania. W Persona 4, Okuninushi jest przedstawiony jako potężna persona, której zdolności lecznicze i wsparcie magiczne odzwierciedlają jego mitologiczny wizerunek jako opiekuna i uzdrowiciela.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Izanami (Persona 4)

Izanami w shintoistycznej mitologii jest boginią stworzenia i śmierci, często kojarzoną z początkami świata i tragicznymi opowieściami. W Persona 4, Izanami pojawia się jako kluczowa postać w fabule, reprezentując siły życia i śmierci, co odzwierciedla jej wielowymiarową rolę w japońskich wierzeniach.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Kaguya (Persona 4)

Postać Kaguyi w grze czerpie z japońskiej opowieści ludowej "Opowieść o księżycowej księżniczce". W grze, Kaguya jest przedstawiona jako eteryczna i tajemnicza persona, która posiada mocne umiejętności związane z księżycem i światłem, nawiązując do jej legendarnego pochodzenia.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Ame-no-Uzume (Persona 4)

Ame-no-Uzume to shintoistyczna bogini radości i tańca, znana z ożywiania innych bóstw swoim wesołym duchem. W Persona 4, jej persona odzwierciedla te cechy, posiadając umiejętności, które wzmacniają i dodają energii drużynie, co jest odzwierciedleniem jej roli jako bogini radości.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Yoshitsune (Persona 5)

Yoshitsune to historyczna postać i legenda samurajów, znana ze swoich umiejętności bojowych i honorowego życia. Jego persona w Persona 5 reprezentuje te cechy jako silny wojownik, odzwierciedlający jego status jako jednego z największych bohaterów w japońskiej historii.

 

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Futsunushi (Persona 5)

W shintoizmie, Futsunushi jest bogiem mieczy i wojny, często kojarzonym z odwagą i bohaterską walką. W Persona 5, jego persona posiada potężne umiejętności bojowe, co odzwierciedla jego mitologiczną rolę jako bóstwa bitewnego.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Yatagarasu (Persona 4)

Trójnogi kruk, Yatagarasu, w shintoizmie jest symbolem boskiego przewodnictwa i interwencji. W Persona 4, Yatagarasu pojawia się jako persona o inspirujących umiejętnościach, co odzwierciedla jego rolę jako przewodnika i posłańca bogów.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Ongyo-Ki (Persona 3)

Ongyo-Ki, oparty na yōkai z japońskiego folkloru, jest postacią znaną z umiejętności ukrywania się i mistycyzmu. Jego persona w grze wykorzystuje te cechy, specjalizując się w technikach kamuflażu i tajemniczych zdolnościach.

 

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Byakko (Persona 4)

Byakko, jeden z czterech duchów nieba w japońskiej mitologii, jest symbolem siły i odwagi. W Persona 4, Byakko jest przedstawiony jako potężna persona, której umiejętności odzwierciedlają jego mitologiczny status jako strażnika i obrońcy.

 

Przez serię Persona przewijają się liczne odwołania do japońskiego folkloru i mitologii, od bogów i bogiń shintoistycznych, poprzez legendarne postacie historyczne, aż do eterycznych yōkai i duchów. Ta mieszanka tradycyjnych wierzeń z nowoczesną rozgrywką nie tylko wzbogaca doświadczenia graczy, ale także stanowi hołd dla bogatej i wielowarstwowej kultury Japonii. Wprowadzenie tych elementów do świata gier pozwala na głębsze zrozumienie i docenienie japońskich tradycji, a zarazem oferuje niezapomniane i unikalne doświadczenia w wirtualnym świecie Persona.

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.

 

Shin Megami Tensei – Japońska mitologia uwspółcześniona

Gracze serii Persona często wyrażają fascynację i zainteresowanie zastosowaniem japońskiego folkloru i mitologii w grach. Wielu z nich podkreśla, jak poznawanie postaci i opowieści mitologicznych wplecionych w fabułę gier pozwoliło im na głębsze zrozumienie japońskiej kultury. Komentarze w społecznościach graczy, takich jak fora internetowe czy grupy dyskusyjne, często wskazują na to, że zarówno postacie, jak i motywy mitologiczne są jednymi z najbardziej pamiętnych i docenianych aspektów serii.

 

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.Dla wielu fanów, Persona stanowi bramę do świata japońskiej mitologii i folkloru. Gracze, zainspirowani postaciami i historiami z gier, często podejmują własne badania, aby lepiej zrozumieć kontekst i znaczenie mitów i legend, na których opierają się te postacie. Internetowe fora dyskusyjne i media społecznościowe pełne są przykładów, gdzie fani dzielą się swoimi odkryciami i dyskutują o znaczeniach ukrytych w grze, co świadczy o głębokim wpływie, jaki Persona ma na rozszerzanie wiedzy o japońskiej kulturze.

 

Seria Persona wyróżnia się na tle innych gier wykorzystujących elementy mitologiczne, takich jak God of War czy Assassin's Creed, poprzez swoje unikalne połączenie nowoczesnego settingu i głębokiego zanurzenia w tradycyjnej japońskiej mitologii. W przeciwieństwie do tych serii, które skupiają się na mitologii greckiej, nordyckiej czy egipskiej w bardziej dosłownym i historycznym kontekście, Persona tworzy bardziej abstrakcyjny i symboliczny świat, w którym współczesne życie i starożytne mity współistnieją.

 

Persona miała znaczący wpływ na sposób, w jaki japońska mitologia jest postrzegana na arenie międzynarodowej. Gra, będąc popularną na całym świecie, przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania i świadomości na temat japońskiej kultury i wierzeń. To z kolei prowadzi do szerszego uznania i docenienia bogactwa oraz złożoności japońskiego dziedzictwa kulturowego, które przekracza stereotypowe postrzeganie Japonii wyłącznie przez pryzmat jej nowoczesności i technologii.

Artykuł o elementach japońskiego folkloru i mitologii shintoistycznej w serii gier video Shin Megami Tensei (Persona 1 ~ 5). Persony, postacie i moty z japońskich wierzeń.

 

  1. pl
  2. en

  

    未開    ソビエライ

 

 Pasjonat kultury azjatyckiej z głębokim uznaniem dla różnorodnych filozofii świata. Z wykształcenia psycholog i filolog - koreanista. W sercu programista (gł. na Androida) i gorący entuzjasta technologii, a także praktyk zen i mono no aware. W chwilach spokoju hołduje zdyscyplinowanemu stylowi życia, głęboko wierząc, że wytrwałość, nieustający rozwój osobisty i oddanie się swoim pasjom to mądra droga życia.

Osobiste motto:

"Najpotężniejszą siłą we wszechświecie jest procent składany.- Albert Einstein (prawdopodobnie)

  Mike Soray

   (aka Michał Sobieraj)

Zdjęcie Mike Soray (aka Michał Sobieraj)
Logo Soray Apps - appdev, aplikacja na Androida, apki edukacyjne
Logo Ikigai Manga Dive - strony o Japonii, historii i kulturze japońskiej, mandze i anime
Logo Gain Skill Plus - serii aplikacji na Androida, których celem jest budowanie wiedzy i umiejętności na rózne tematy.

  

   

 

 

未開    ソビエライ

 

 Pasjonat kultury azjatyckiej z głębokim uznaniem dla różnorodnych filozofii świata. Z wykształcenia psycholog i filolog - koreanista. W sercu programista (gł. na Androida) i gorący entuzjasta technologii, a także praktyk zen i mono no aware. W chwilach spokoju hołduje zdyscyplinowanemu stylowi życia, głęboko wierząc, że wytrwałość, nieustający rozwój osobisty i oddanie się swoim pasjom to mądra droga życia.

 

Osobiste motto:

"Najpotężniejszą siłą we wszechświecie jest procent składany.- Albert Einstein (prawdopodobnie)

Mike Soray

(aka Michał Sobieraj)

Zdjęcie Mike Soray (aka Michał Sobieraj)

Napisz do nas...

Przeczytaj więcej

o nas...

Twój e-mail:
Twoja wiadomość:
WYŚLIJ
WYŚLIJ
Twoja wiadomość została wysłana - dzięki!
Uzupełnij wszystkie obowiązkowe pola!

Ciechanów, Polska

dr.imyon@gmail.com

___________________

inari.smart

Chcesz się podzielić swoimi przemyśleniami czy uwagami o stronie lub apce? Zostaw nam wiadomość, odpowiemy szybko. Zależy nam na poznaniu Twojej perspektywy!